Vekový manažment na pracovisku

0
1784

Nájsť v dnešnej dobe kvalitného zamestnanca, ktorý si odvedie svoju prácu poctivo, môže byť pomerne náročné. Firmy uprednostňujú skôr mladých ľudí, ktorí sa môžu pochváliť titulom, no zároveň majú pracovné skúsenosti, ktoré sú v tomto prípade kľúčové. Avšak, často sa stáva, že aj starší zamestnanci, resp. seniori sú pre firmu veľkou výhodou!

Vek je len číslo!

Mnoho personalistov sa zhodne na tom, že ľudia nad 50 rokov vykonávajú svoju prácu na základe akýchsi „starých štruktúr“, a práve preto im nedajú ani len šancu. Diskriminácia kvôli veku nie je v dnešnej dobe nič nezvyčajné, no rozhodne treba voči tomu bojovať. Našťastie sa nájdu firmy, ktoré uprednostňujú zmiešané tímy, čiže si veľmi dobre uvedomujú, že šancu treba dať nielen mladým, ale aj starším ľuďom, ktorí sa môžu pochváliť dlhoročnými skúsenosťami, ktoré nadobudli v predchádzajúcom zamestnaní. Kancelária by mala byť v prvom rade miestom, kde je práca vykonávaná dôkladne, poctivo a čestne, čiže ak vie zamestnávateľ vytvoriť tím ľudí, ktorí sa vekovo odlišujú, no vedia spolupracovať, má vyhraté!

Základom je pracovné prostredie

Keďže kancelárske priestory sú miestom, kde trávime väčšinu času, je dôležité, aby bolo pracovné prostredie vytvorené komfortne a útulne zároveň. Neformálne zóny sú čoraz viac žiadané, obzvlášť v moderne zariadených kanceláriách, čo ocení nejeden zamestnanec. Starší zamestnanci by mali mať možnosť prejsť sa, zacvičiť si, či aspoň na chvíľu „vypnúť“ počas dňa a zrelaxovať. Taktiež je lepšie, ak majú pracovné miesto čo najbližšie k zdroju prirodzeného svetla, keďže aj od tohto faktu závisí to, aký pracovný výkon podá. V konečnom dôsledku je základ, aby boli nebytové priestory, resp. kancelárske priestory zriadené do neutrálnych farieb, no netreba sa báť kombinovať nábytok či doplnky do výrazných odtieňov, ktoré pôsobia na ľudské zmysly upokojujúco a zároveň podporujú kreativitu.