Nenaleťte obchodníkom! Tieto triky na nás skúšajú!

0
2154

Už sa vám stalo, že ste išli do obchodu po mlieko a chlieb a vrátili ste sa s plnou taškou? V tom prípade ste sa nechali zlákať na marketingové triky obchodníkov. Čo všetko na nás skúšajú?

Lákavé balenia

Na obaloch vyzerá jedlo mimoriadne lákavo. Platí to najmä o polotovaroch, ktoré sa dajú pripraviť za pár minút. Výsledný efekt však nikdy nevyzerá tak šťavnato, sviežo a chutne. Dôvodom je to, že obrázky na obaloch pochádzajú od profesionálnych fotografov. Jedlo je odfotené pri ideálnom svetle a aj ten najmenší kúsok zeleniny je dokonale naaranžovaný. Tak isto aj tovar v akciových letákoch je dokonale odfotený a grafická podoba je prepracovaná, aby nás upútali obrovskou zľavou. Vďaka pravidelnému sledovaniu letákov, budete časom vedieť odhadnúť, ktorá zľava je len marketingovým ťahom a ktorý tovar je zlacnený naozaj. Aby vás nezasypalo množstvo zbytočných papierových letákov skúste pohodlné listovanie letákov online, vďaka ktorému si hocikedy prezriete leták reťazca, ktorý práve potrebuje.

Cenová pasca

Tá istá cena toho istého výrobku nám môže pripadať vysoká aj nízka. Záleží to od toho, pri akých ďalších výrobkoch je tovar umiestnený. Hrou s cenami sa dá dosiahnuť, že aj predražený produkt bude pôsobiť lacno, ak sú všade okolo neho umiestnené iné produkty s vyššou cenou.  

Zlacňovanie

Veľké zľavy sú často len naoko. Nad aktuálnou cenou vidíte preškrtnutú starú cenu, ktorá je o poznanie vyššia. Produkty sa však často predávajú za bežnú cenu a obchodník chce len vyvolať dojem výhodnej kúpy.

Rozmiestnenie v regáloch

Do regálov na úrovní očí priemerne vysokého človeka sa umiestňujú tie najdrahšie produkty. Ich lacnejšie alternatívy sa často nachádzajú úplne dole, kde si ich zákazník často ani nevšimne.

Veľké nákupné vozíky

Čim je nákupný vozík väčší, tým má zákazník väčšiu potrebu ho zaplniť. Už sa vám stalo, že ste do vozíka vložili všetko z nákupného zoznamu a stále sa vám zdal podozrivo prázdny? Tak presne takýto účel majú veľké nákupné vozíky plniť. Vyvolávajú v zákazníkovi pocit, že by mal nakúpiť viac.

Základné potraviny sú ďaleko

Oddelenia so základnými potravinami ako pečivo či mliečne výrobky sa zvyknú nachádzať v najzadnejších častiach obchodu. Obchodníci sa totiž snažia zákazníka zdržať v obchode čo najdlhšie. Čím viac času strávi zákazník v obchode, tým viac na neho pôsobia marketingové a predajné praktiky a tým viac nakúpi.

Spájanie súvislostí

Tovary, ktoré spolu súvisia, sa často nachádzajú podozrivo blízko pri sebe. Pri výbere kvalitného vína vám padne pohľad na peknú darčekovú tašku na víno, pri oddelení s pivom nájdete len o kúsok ďalej chipsy a ďalšie slané pochutiny.

Ako nenaletieť?

Ak sa nechcete nechať ovplyvniť, vždy si pred nákupom spíšte nákupný zoznam. Ak chcete byť ešte razantnejší, zoberte si do obchodu len obmedzenú sumu peňazí a kreditnú kartu nechajte doma. Taktiež pomáha, ak máte prehľad v cenách základných potravín. Takto budete vedieť, čo je naozaj zlacnené a čo sa tak iba tvári.