Test Can-Am Outlander MAX 1000 DPS

0
291

Rovnako ako aj štandardný Outlander, tak aj produktívna rada MAX má dizajn dvojpriestorového vzduchového boxu, ktorý je umiestnený na vyššom mieste na filtrovanie vzduchu. Vzduchový filter je bezpečne pripevnený k puzdru vzduchovej skrinky pomocou špeciálneho naskrutkovaného systému a tlačnej dosky, vďaka čomu je utesnenie pevné. Outlander Max 1000 DPS pôsobí na prvý pohľad veľmi nenápadne, no ponúka toho omnoho viac, ako sa môže spočiatku zdať, čoho dôkazom je aj test Can-Am Outlander Max 1000 DPS.

Dynamický posilňovač riadenia DPS

DPS je označenie pre elektronický posilňovač riadenia s premenlivým účinkom, pričom posilňovače riadenia sú v dnešnej dobe samozrejmosťou aj pre jednoduchšie typy vozidiel a strojov. Čo sa týka vyššie spomenutého modelu, za povšimnutie stojí aj slovo „max“. Ide o dvojmiestnu verziu, ktorá ponúka viac komfortu a priestoru, a to dokonca aj pre dvojčlennú posádku.

Rotax motor

Táto štvorkolka má motor Rotax, ktorý znásobuje výkon, silu i celkový adrenalín, ktorý je pri jazde samozrejmosťou. Režim Sport motor reaguje na pohyb plynovej páčky, vďaka čomu je vozidlo schopné v podstate okamžite „vystreliť“ vpred. Režim Work je oceňovaný najmä pri práci, kedy sa manévrovanie uskutočňuje v menšom priestore, prípadne ak sa vozidlo premiestňuje spolu s nákladom.

Tlmiče riadenia

Tlmiče riadenia sú skôr mäkšie, ale výhodou je, že nesklamú ani pri rýchlejšej jazde. To znamená, že ani pri rýchlom prejazde do zákrut sa štvorkolky príliš nenakláňajú a dajú sa pomerne jednoducho a spoľahlivo ovládať. Svoj podiel na tom má aj presné riadenie a dobre fungujúci elektronický posilňovač, ktorý zároveň pôsobí aj ako tlmič riadenia. Štvorkolky Can Am neprekvapí ani „rozbitý“ či nerovný terén, keďže sú vybavené špičkovým brzdovým systémom a protiblokovacím systémom ABS.