4 cviky na spevnenie celého tela: Zacvičte si ich aj v obývačke!

0
480

Existuje množstvo cvikov zameraných na rôzne partie, avšak len niektoré z nich sú skutočne účinné, keďže pomôžu spevniť celú postavu komplexne. Cvičenie doma je obzvlášť rizikové, nakoľko nie vždy správne odhadneme, čo a ako cvičiť.

Možno vás potešíme, možno trochu prekvapíme, no napriek kadejakým novinkám a vychytávkam začnite tým, čo dobre poznáte. To, čo je vyskúšané a overené rokmi praxe, totiž zvyčajne aj najlepšie funguje. A ideálne na tom je, že si pri cvičení vystačíte s vlastnou váhou a obývačkou.

Toto sú 4 cviky na spevnenie celého tela, ktoré stojí za to si zacvičiť…

Efektívne cvičenie č.1. – kľuky

Najjednoduchším cvičením na chudnutie a formovanie hornej polovice tela je bez pochýb starý známy kľuk. Cvik u žien neveľmi obľúbený, no o to účinnejší. Posilňuje totiž prsné svaly, tricepsy, bicepsy aj chrbát. Kľuky sú veľmi komplexným cvičením, ktoré skutočne funguje. Stačí ich cvičiť správne a pravidelne.

Návod, ako na to: Kľaknite si na kolená, dlaňami sa oprite o podložku, panvu mierne podsaďte a s nádychom spustite hrudník až k podložke. S výdychom sa vráťte naspäť. Kto chce posilňovať najmä tricepsy, nech zvolí užšie postavenie dlaní, pre pevné prsné svaly zasa naopak položte dlane ďalej od seba.

Drepmi k dokonalej postave

Drepy – skvelý cvik na spevnenie stehien a zadných partií. Postačí sa postaviť s nohami na šírku bokov a s nádychom klesať panvou dole, ako keby ste sa išli posadiť. Kolená by sa vám nemali dostať pred členky, aby sa zbytočne nepreťažovali. Celú dobu si sledujte aj bedrovú chrbticu, neprehýbajte sa a ramená držte ďaleko od uší.

Na spestrenie a zapojenie ďalších svalových partií položte chodidlá ďalej od seba alebo sa skúste jednou nohou postaviť na špičku.

Cvičenie nielen na doma – výpady vpred

Kto by netúžil po sexy stehnách a spevnených zadných partiách?  Žiaden problém, skúste výpady!

Ako na ne: Pravou nohou vykročte dopredu, ako keby ste chceli urobiť dlhý krok. Pomaly klesajte k zemi, až kým kolenom prednej nohy nezvierate pravý uhol. Kolenom zadnej nohy sa zasa skúste priblížiť čo najviac k podložke. S výdychom zakročte späť. Cvik robte striedavo oboma nohami, pričom pre maximalizáciu účinku vydržte v dolnej polohe o čosi dlhšie.

Angličáky – kľuk a drep a výskok

Angličáky sú rýchle, ťažké a veľmi účinné cviky, ktorými zaručene spálite všetky nadbytočné kalórie. Sú kombináciou silového a aeróbneho cvičenia, čo zaručí, že vďaka nim spálite dostatok kalórií a telo si vytvarujete od vytúžených proporcií.

Nech už sa rozhodnete pre ktorýkoľvek cvik, nezabudnite aj na kvalitnú fitness obuv, vhodný odev na cvičenie a tiež primeranú rozcvičku pred a natiahnutie po cvičení.