Tlačová správa, PR správa alebo vyhlásenie pre médiá je písaný alebo nahraný komunikačný prostriedok určený pre novinárov za účelom oznámenia informácie s hodnotou pre médiá. Obvykle sa posielajú poštou, faxom alebo e-mailom vybraným novinárom v novinách, časopisoch, rozhlasových a televíznych staniciach. Na distribúciu tlačových správ sa používajú aj spravodajské agentúry.
Používanie tlačových správ je bežné v oblasti vzťahov k verejnosti (public relations), ktorých cieľom je získať priaznivú pozornosť médií ku klientovi PR agentúry a/alebo publicitu pre produkty alebo podujatia tohto klienta. Tlačová správa poskytuje novinárom základ, na ktorom môžu postaviť svoj článok. Tlačové správy môžu oznámiť napríklad: plánované podujatia, zmeny v manažmente, ocenenia, nové produkty a služby, finančné výsledky, atď.
Tlačová správa sa odlišuje od novinového článku. Novinový článok je kompilácia faktov spracovaných novinárom a uverejnená v médiách, kým tlačová správa je vytvorená, aby novinárov povzbudila k napísaniu článkov o danej téme. Tlačová správa je vo všeobecnosti ovplyvnená cieľmi autora.
Zdroj: Wikipedia